Helsinki Citizens' Assembly-Vanadzor

(Armenian) «Դժվար կարողանամ մեկնաբանել՝ վարչապետն ինչու է փոխել կարծիքը երկրի կառավարման մոդելի առումով»․ Արթուր Սաքոնց

July 6, 2022

Media about us

Sorry, this entry is only available in Armenian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

«Դժվար կարողանամ մեկնաբանել, թե վարչապետն ինչու է փոխել կարծիքը․ իրեն պետք է հարցնել»,-«Մեդիա կենտրոնում» «Սահմանադրական փոփոխությունների անհրաժեշտությունը․ ո՞ւմ և ինչի համար են փոխվում գլխավոր կանոնները» թեմայով քննարկման ժամանակ հայտարարեց Հելսինկյան քաղաքացիական ասամբլեայի Վանաձորի գրասենյակի ղեկավար Արթուր Սաքունցը՝ անդրադառնալով հարցին՝ ինչո՞ւ է ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը երկրի կառավարման մոդելի առնչությամբ փոխել իր կարծիքը, քանի որ 2021-ին հայտարարեց, որ վերջին ամիսների իրադարձություններն ապացուցեցին խորհրդարանական կառավարման մոդելի արդյունավետությունը։ Նա հայտնեց՝ սահմանադրական փոփոխությունների հայեցակարգը պետք է մինչև այս տարեվերջ ավարտուն տեսք ստանա և պատասխանի հարցին, թե ինչ կառավարման մոդել կլինի այդ հայեցակարգի նախագծով։

 

Այս առիթով ասաց․ «Հստակ է մի բան, որ ՀՀ-ում անցած երեսուն տարիների ընթացքում անկախ կառավարման մոդելից ձախողված է իշխանությունների տարանջատման և փոխզսպման սկզբունքը։ Որևէ սահմանադրություն, նաև ներկա Սահմանադրությունը չի երաշխավորում իշխանությունների տարանջատման և փոխզսպման սկզբունքը։ Սա է ամենամեծ խնդիրը, ձախողումն ու ամենամեծ դասը, որը պետք է որպես ելակետային դրույթ ընդունվի դիրքորոշումները կամ որոշումները կայացնելիս»։

 

Արթուր Սաքունցի կարծիքով՝ ամենից կարևորն իշխանությունների ճյուղերի տարանջատումն է։ Ու նշեց․«Դատական իշխանությունը երբեք չի ունեցել Սահմանադրության մակարդակում երաշխավորված անկախություն։ Ավելին, մշտապես գտնվել է գործող իշխանությունների հսկողության ներքո՝ նկատի ունեմ մեխանիզմների առումով։ Գործադիրն ունեցել է դատական համակարգի վրա ուղղակի ազդեցություն։

 

Անկախ՝ կառավարման ձևը նախագահական, կիսանախագահական է, թե խորհրդարանական, ուղղակի է եղել արդարադատության խորհրդի կամ դատական իշխանության բարձրագույն մարմնի անդամների նշանակման առումով և անուղղակի, երբ կարողանում էր գործադիրն ու խորհրդարանն անուղղակի մեխանիզմներով ազդել դատական իշխանության վրա։ Վերջին քվեարկությունները խորհրդարանում ցույց տվեցին։

 

Մենք չենք ունեցել երաշխավորված օրենսդիր մարմնի լիակատար անկախություն։ Այն, ինչ տեսնում ենք և նաև անցած ժամանակահատվածում՝ խորհրդարանական մեծամասնությունն ունեցել է բացարձակ մեծամասնություն։ Մի իրավիճակ է, երբ գործադիր և խորհրդարանական մեծամասնությունը միասնություն են կազմում։ Սա ոչ միայն հետխորհրդային պետության ավանդույթ է, որը չկարողացան հաղթահարել, այլ խոսքը հակակշիռների՝ այսինքն՝ բացարձակ մեծամասնության իշխանության սահմանափակության մասին է, որը ժողովրդավարական կառավարման և իշխանությունների տարանջատման և փոխզսպման սկզբունքներն ապահովող մեխանիզմներից մեկն է»։

 

Ըստ Արթուր Սաքունցի՝ կարևոր է, որ սահմանադրական փոփոխությունների նշանակությունը, բովանդակությունն ընկալվի ոչ թե կառավարող կուսակցության ցանկությունների համատեքստում, այլ դա կենսական անհրաժեշտություն է պետության անվտանգային խնդիրները լուծելու համար։ Նրա համոզմամբ՝ մեզ մեր երեսուն տարվա փորձը բավարար է․«Պետք է լինել բավական անխելք, որ քո փորձը հաշվի չառնես։ Սա, իհարկե, պահանջում է կամք»։



aravot.am

views: 40

Feedback

Select the relevant connection

  • Font size
    A A A
  • Font
    arial verdana tahoma
  • Thickness
    regular light bold
  • Spacing
    1px 2px 3px
  • Color scheme
    Black on a white background White on a black background
  • Background color
  • Text color